Supervisie gericht op het vergroten van competenties

     met een persoonlijke en doelgerichte aanpak

Missie, Visie en Kernwaarden

 

Onderstaande missie, visie en kernwaarden streef ik na bij Liemersgaard Supervisie & Opleidingen. Er is voor gekozen om de term ‘supervisant’ te hanteren, omdat zij de grootste groep ‘klanten’ representeren. Waar ‘supervisant’ staat zou echter ook ‘opleideling’, of ‘cursist’, gelezen kunnen worden als het gaat om een expliciete rol als docent.


Missie
Ik begeleid supervisanten bij het effectief ontwikkelen van hun professionele vaardigheden, met een aanpak die de supervisant centraal stelt, actief verantwoordelijkheid neemt over het eigen leerproces en wordt ondersteund bij het behalen van gestelde doelen.

Visie
Ik streef er naar een leerklimaat te creëren waarin supervisanten zelfstandig en doelgericht kunnen groeien. Door een respectvolle samenwerking, gerichte begeleiding en een sterke nadruk op de achterliggende rationale van methoden, help ik supervisanten om verantwoorde en overwogen keuzes te maken in hun dagelijkse (werk)praktijk.

Kernwaarden

  1. Zelfregie: De supervisant wordt actief gecoacht in het managen van zijn/haar eigen proces. In samenwerking met andere partijen, zoals praktijkopleiders, streef ik het consultatie aan de supervisant principe na, waarbij de supervisant wordt gecoacht op het nemen van de lead.
  2. Verbinding: Een respectvolle samenwerking vormt de basis, waarin achterliggende motieven worden erkend en er tegelijk ruimte is voor verandering en groei.
  3. Integriteit: Integer handelen is een groot goed. Dit betekent dat ik nastreef op eerlijke, betrouwbare en professionele manier te handelen en supervisanten op deze waarde coach.
  4. Transparantie: Open en duidelijk communiceren over verwachtingen, doelen en voorwaarden. Dit helpt de supervisant te weten wat er van hen verwacht wordt en waar ze op kunnen rekenen.
  5. Evenwichtige benadering: Samen met de supervisant zoek ik een balans tussen wat goed gaat en wat beter kan, waarbij zowel successen als verbeterpunten aandacht krijgen.
  6. Deskundigheid: Dit betreft vakinhoudelijke als procesmatige begeleiding. Inhoudelijk betekent dit dat supervisanten leren afwegingen maken tussen vigerende richtlijnen en de praktische toepassing bij specifieke casussen.
  7. Feedbackgerichtheid: Actief en constructief feedback geven en ontvangen, om groei en verbetering mogelijk te maken. Regelmatige evaluatie van het leerproces en de effectiviteit van de supervisie zijn hierbij essentieel.