Algemene voorwaarden
Versie: 10-12-2024
Inleiding
Middels deze algemene voorwaarden geef ik helderheid over mijn activiteiten als ondernemer, wat u van mij kunt verwachten en wat ik van u verwacht als supervisant of andere opdrachtgever. Zijn er naar aanleiding van deze voorwaarden nog vragen? Stel ze gerust via het contactformulier op deze site. Ik streef er naar berichten binnen 48 uur te beantwoorden.
1. Wie is wie?
Als u in deze verklaring ‘u’ of ‘uw’ leest, bedoel ik u als deelnemer aan een supervisietraject of klant anderszins. Leest u ‘Ronald Roskam', 'ik’ ‘mij’ of ‘mijn’, dan bedoel ik Liemersgaard Supervisie & Opleidingen, eenmanszaak van Ronald Roskam, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 84427663, te Westervoort.
2. Wanneer gelden deze voorwaarden?
Deze algemene voorwaarden gelden voor onze overeenkomst. Als we afspraken maken die afwijken van deze algemene voorwaarden, dan zijn deze afspraken pas geldig als we deze schriftelijk hebben vastgelegd. Dit kan ook per e-mail.
3. Hoe komt de overeenkomst tot stand?
Onze overeenkomst wordt schriftelijk vastgelegd, dat kan ook per mail, door een wederzijds akkoord op de activiteit die ik u bied. Nadat we contact hebben gehad over uw vraag voor supervisie, stuur ik u een schatting van het aantal sessies en de bijbehorende prijs in de vorm van een offerte. Opleidingen zijn maatwerk. In de meeste gevallen leggen we de details vast in een aparte overeenkomst. Na een expliciet akkoord op het voorstel/offerte, of een impliciet akkoord door bijvoorbeeld data te plannen, hebben we een geldige overeenkomst.
4. Wat als ik de overeenkomst wil verlengen?
Omdat het aantal supervisiesessies afhankelijk is van allerlei factoren, zoals uw voorbereiding, het verloop, competentie en uw behoefte, kan het aantal daadwerkelijk gevolgde sessies afwijken van het voorstel. Indien de activiteiten de voorgaande afspraak ruim overschrijdt ontvangt u een nieuwe offerte met een actueel prijsvoorstel. Voor supervisietrajecten waarbij afgesproken sessies later dan 365 dagen na de offerte afgiftedatum plaatsvinden, behoud ik het recht om na deze 365 dagen een inflatiecorrectie door te voeren ter hoogte van de door het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) vastgestelde percentages. Voor opleidingen maken we afspraken per opleidingsgroep. U betaalt altijd de gegeven opleidingsdagen.
5. Kan ik de overeenkomst tussentijds verbreken?
Tussentijds verbreken van de overeenkomst is mogelijk. Dit dient u tijdig te doen, met inachtneming van artikel 7.Voor opleidingsdagen geld dat u minimaal een maand van tevoren de activiteit afzegt, omdat deze activiteiten voorbereiding vragen. Indien de opleidingsactiviteit korter dan een maand voor het plaatsvinden wordt afgezegd worden ten minste de gemaakte voorbereidingsuren in rekening gebracht. U betaalt de daadwerkelijk gevolgde sessies supervisie of gegeven opleidingsdagen.
6. Wat zijn de regels rond betaling?
De betalingstermijn voor de factuur is veertien dagen, tenzij anders afgesproken. Wettelijke regels zijn van toepassing. Indien u te laat betaalt kan ik de wettelijke rente en incassokosten in rekening brengen. Indien het niet mogelijk is om de factuur in één keer te betalen, dan kunnen we daar afspraken over maken.
7. Wat gebeurt er als ik afwezig ben bij supervisie of opleiding?
Voor supervisie geldt dat indien u niet verschijnt op de afspraak zonder mij voorafgaand daarover te informeren ik de supervisiesessie in rekening breng. Dat geldt ook voor afspraken met belangrijke anderen, zoals leden van uw opleidingsteam. Bij afmeldingen binnen 48 uur breng ik 100% in rekening, tenzij het gaat om onvoorziene omstandigheden waarbij overmacht in het spel is. In alle gevallen raad ik u aan afspraken meer dan 48 uur van tevoren af te zeggen.
8. Wat kunt u van mij verwachten? Wat verwacht ik van u?
U kunt van mij verwachten dat ik mijn uiterste best doe om supervisie en opleiding van zo hoog mogelijk kwaliteit te bieden. Ik beschouw dit als mijn inspanningsverplichting. Dat betekent dat ik mijn kennis en vaardigheden up-to-date hou door regelmatig nascholing te volgen en/of intervisie te organiseren. Er is echter geen sprake van een resultaatverplichting. Het succes van de supervisie is mede afhankelijk van uw actieve inzet tijdens de supervisie. Ik verwacht daarom dat u supervisie goed voorbereidt. Maakopnames van de behandelsessies, bekijk deze vooraf en noteer waar in de opname datgene staat wat u in de supervisie wilt laten zien. Administratie die hoort bij de supervisie worden bij voorkeur in samenspraak en tijdens de sessies uitgevoerd. Indien dit buiten de sessies valt en dit een bepaalde proportie overtreft, zal ik hiervoor tijd in rekening brengen. Een opleidingsdag is afhankelijk van de randvoorwaarden die u gecreëerd heeft, zoals de locatie én de inspanning van de deelnemers. Ik verwacht dat u hen voldoende voorbereid. Tot slot, we zijn samen verantwoordelijk voor tijdige evaluatie van de inhoud, de samenwerkingsrelatie en overige feedback over het functioneren van opdrachtgever en opdrachtnemer. Ik span mij in om evaluatie tijdig op de agenda te zetten en ga ervan uit dat u dat ook doet.
9. Hoe wordt er omgegaan met persoonlijke informatie?
Op de activiteiten van Liemersgaard supervisie & opleiding zijn twee wetten en een plicht van toepassing. Allereerst de wettelijke bewaarplicht van financiële informatie. Dit betekent dat bescheiden zoals de offertes en facturen minimaal 7 jaar bewaard worden. Daarnaast is de AVG (hoofdstuk 2.5.1.e) van toepassing wat betekent dat verkregen persoonlijke informatie niet langer bewaard wordt dan het doel rechtvaardigt. In de praktijk betekent dit dat bescheiden met persoonlijke informatie verwijder zodra het supervisie of opleidingstraject voltooid is. Tot slot beschouw ik het als mijn plicht om het beroepsgeheim te bewaken (zie artikel 7:457 BW, artikel 272 Sr en artikel 88 Wet BIG). Hoewel deze wetten primair een situatie tussen patiënt en hulpverlener beschrijven, gelden mijns inziens de uitgangspunten ook voor onze overeenkomst.
10. Wat als je niet helemaal tevreden bent met de geboden supervisie of opleiding?
Geef op tijd aan als u ontevreden bent over mijn dienst, of als u vindt dat iets niet lekker loopt. Zo kunnen we samen naar een oplossing zoeken en hoeft het niet tot een geschil te komen. Het samen oplossen heeft altijd mijn voorkeur. Lukt dat niet, dan leggen we ons geschil voor aan de betreffende beroeps- of vakvereniging De uitspraak van de vereniging is voor Liemersgaard Supervisie en Opleidingen bindend. Komen we er desondanks niet uit, dan geldt het Nederland recht.
11. Aansprakelijkheid
Ik ben niet aansprakelijk voor de therapie die gegeven wordt door de supervisant of opleideling, noch voor de wijze waarop de supervisant of opleidelingen afspraken maakt over het materiaal dat zij in overleg met haar cliënt organiseert, zoals filmpjes. Ik ga ervan uit dat u toestemming heeft van uw cliënt om (film)materiaal met mij te delen ten behoeve van supervisie of opleideling. Ook vraag ik u om uw cliënten voor mij anoniem te houden door het vermijden van persoonlijke informatie zoals bijv. namen.
Ik ben nooit aansprakelijk voor indirecte schade zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill, reputatieschade, of schade door bedrijfsstagnatie, etc. tenzij het opzet of bewuste roekeloosheid van mijn zijde is.